Het bestuur van Stichting Desta bestaat uit de volgende personen:

Michel Zevenbergen, voorzitter

Joanne van der Schee, secretaris

Erick Westerman, penningmeester

Robert van Kints, algemene zaken

Marijke Westerman, communicatie

Naast het bestuur is ook actief:

Hilde Duns, sponsor activiteiten, nieuwsbrief

Het bestuur stelt zich voor:

Michel Zevenbergen, voorzitter:

Ik ben werkzaam binnen Florensis als Technical Crop Manager. Sinds 2009 ben ik samen met mijn vrouw betrokken bij het project in Koka. In de jaren hebben we het zien ontwikkelen naar een programma met een betrokken gemeenschap, lokaal team en projecten om zelf inkomsten te genereren. Waar we het lokale team jaren vanuit Koka hebben ondersteund doen we dat sinds 2020 vanuit Nederland. Vanuit mijn huidige functie binnen Florensis reis ik nog regelmatig naar Ethiopië en dat combineer ik natuurlijk altijd met een bezoek aan het project en het team. Binnen het bestuur van Stichting Desta is mijn functie voorzitter. Ik houd mij bezig met de algemene zaken zodat we de sponsoring van het project vanuit Nederland in goede banen kunnen blijven leiden.

Joanne van der Schee, secretaris

Ik werk als Manager Cultivation Projects bij Florensis in Ethiopië. Ik ben woonachtig in Koka, waar ook het OVC centrum is gevestigd. De ondersteuning die het OVC centrum biedt aan de kinderen in ons dorp is hard nodig en ik ben blij dat Stichting Desta hier een bijdrage aan levert. Ik ben als secretaris betrokken bij de stichting, maar ook op locatie draag ik graag mijn steentje bij.

Erick Westerman, penningmeester

Van 2015-2020 woonde ik in Koka, Ethiopië. Als expat manager bij Florensis Ethiopia PLC ben ik betrokken geraakt bij het Koka OVC project. Ik heb daar ondervonden dat je met betrekkelijk weinig middelen een groot verschil kunt maken voor deze groep kinderen en hun pleeggezinnen. Ik vind het belangrijk om naast het voorzien in de basisbehoeften ook te kunnen investeren in de toekomst van deze kwetsbare kinderen. Met Stichting Desta zijn we heel direct betrokken bij het project en ik hoop dat we via dit platform onze activiteiten verder kunnen uitbreiden. Met de overtuiging dat we echt verschil maken.

Robert van Kints, algemene zaken

Mijn functie als Manager Finance van Florensis heeft me de afgelopen jaren kennis laten maken met mijn collega’s in Afrika. Mijn lokale collega’s hebben mij laten zien dat mensen die in de omgeving van onze Afrikaanse bedrijven wonen extra ondersteuning goed kunnen gebruiken. Ik ben trots dat de aandeelhouders van ons bedrijf in Ethiopië het Herman Hamer Center hebben gebouwd. Er is echter veel meer nodig dan een gebouw en ik hoop dat ik met mijn inzet voor Stichting Desta het leven van onze Afrikaanse buren een stuk beter kan maken. Opleiding en ondersteuning van kinderen en het opzetten van duurzame werkgelegenheid zijn acties waar ik mij graag voor inzet.

Marijke Westerman, communicatie

Ik woonde met mijn man Erick van 2015-2020 in Koka en raakte zo betrokken bij het OVC Koka project. Ook na ons vertrek uit Ethiopië steun ik de kinderen en staf van het Koka project graag; door het schrijven van nieuwsbrieven, het bijhouden van de website en het bijhouden van het sponsorbestand. Het is fijn om betrokken te zijn bij de kinderen die onze steun goed kunnen gebruiken. De blije reacties en waardering die we krijgen motiveren me om mij te blijven inzetten voor Stichting Desta en het project in Koka.